VERNISSAGE TINA&KIMMO

2015-02-28 17:54

Det var drygt 130 personer som besökte konsthallen och vernissaget för Tina Haldorson och Kimmo Hakonen på lördagen. Föreningens ordförande Rolf Malm hälsade konstnärerna och besökarna välkomna. En blandning av måleri, handtufade mattor och skulpurer lockade besökarna att dröja sig kvar extra länge denna lördag. Positiva kommentarer hördes från besökarna. Vi kan lova att det finns något för de flesta att titta och njuta av i denna utställning. Missa inte!

Du kan läsa mer om Tina och Kimmo på nlt.se HÄR!

Några bilder från dagen:

VERNISSAGE VINST

2015-02-28 17:37

Vi säger grattis till Johan Hjelmaeus,Lidköping, som vann dagens vernissagevinst.

LARGER THAN LIFE

2015-02-27 18:39

Ett femtiotal personer samlades på torsdagskvällen för att lyssna och inspireras av Kimmo Hakonen. Kimmos föreläsning "Larger Than Life" stod på programmet i Konsthallen. Detta var den första föreläsningen i föreningens nya satsning på "Artist Talks". Före varje utställning är avsikten att konstnären skall prata om sin konst och konstnärsskap. Föreningen samarbetar med NBV vid dessa träffar. Dessutom kommer den en föreläsningsserie om konst under våren. Mycket intressant.

Åhörarna som lyssnat till Kimmo var mycket nöjda. Kimmo pratade om sina ledstjärnor inom konsten och olika sätt att se på konst. Allt utifrån den person som är betraktaren.

Vill du läsa mer så har bl. a. Lidköpingsnytt skrivit om föreläsningen. Du hittar den här!

Kimmo ställer ut sina verk tillsammans med Tina Haldorsson i Lidköpings Konsthall med vernissage på lördag den 28/2 kl. 11.00. Välkomna!

PRESSINFO

2015-02-10 08:07

Här kan du läsa den pressinfo om 2015 som gått ut till media runt om i landet.

Klicka här!

MEDLEMSAVGIFT/FAKTURA/PROGRAM

2015-02-04 16:41

Nu kommer det snart en faktura på medlemsavgiften samt årets utställningsprogram med posten.

Nu undrar du säker varför det kommer en faktura på medlemsavgiften från Konstförening. Det är en bra fråga. Men saken är den att föreningen behövde uppdatera rutiner och hänga med i tiden. Detta innebär b.la. ny bokföring, nytt medlemsregister, digitala rutiner m.m. Så därför kommer det nu en faktura som egentligen inte är en faktura i ordets rätta bemärkelse. Du väljer som tidigare om du vill betala medlemsavgiften eller inte. Det kommer således inte att skickas ut något krav eller så.
Men vi hoppas förstås att du vill fortsätta vara medlem i Lidköpings Konstförening.

Som ett led i förnyade rutiner ber vi dig att lämna din e-mailadress till föreningen, klicka på länken till höger här på sidan, eller om du skickar ett e-mail till föreningen med dina uppgifter. På så sätt kan föreningen lättare och snabbare hålla alla
informerade om vad som händer och sker.

Tack för din hjälp.
Hälsningar Styrelsen för Lidköpings Konstförening.