MEDLEMSDRAGNING

2014-11-29 16:59

Drygt hundratalet medlemmar samlades i konsthallen på lördagen för att genomföra årets medlemsdragning. De flesta kom tidigt för att se utställningen av de inköpta verken. Ordförande Rolf Malm hälsade alla välkomna och lämnade sedan över till Lars-Ola Högsborn som för tjugofemte gången genomförde medlemsdragningen. Här följer några bilder från dagen. De medlemmar som vunnit medelas personligt per brev. Lista kommer också att publiceras i NLT.

MEDLEMSDRAGNING

2014-11-25 22:07

Nu på lördag den 29 november är det dags för årets medlemsdragning. Klockan 12 drar vi igång.

Verken hänger sedan i hallen under nästa vecka för alla att komma och titta.

Hämtning av verk för de som vunnit sker på lördag den 6:e decmeber kl. 12.00.

Välkommen till Konsthallen nu på lördag.

"Lägesrapport om måleriet av idag"

2014-11-05 17:32

NLT:s Bo Borg har varit i Lidköpings Konsthall och recenserat pågående utställning.

Läs vad han tycker här: http://nlt.se/kulturnoje/1.3552644-lagesrapport-om-maleri-av-i-dag

VERNISSAGE/KONSTAFTON

2014-11-02 15:59

Per-Axel Eriksson från föreningen hälsade ett femtiotal besökare välkomna till konsthallen och vernissaget för Disa Rytt, Johanna Fjaestad och Susanna Serrander i lördags. Detta var också startskottet för föreninges deltagande i konstafton2014. En spännande och intressant utställning av de tre konstnärena kan vi lova dig som inte varit i konsthallen och tittat än. Resten av dagen, konstafton, hade föreningen och konstnärerna glädjen att räkna in drygt tvåtusen besökare. Helt fantastiskt, vilket intresse att se konst det finns i Lidköping. Besökarna njöt av bra konst, förfriskningar och Anette Stillners fina cellospel. Tack alla ni som var hos oss.

Nu laddar vi för medlemsdragningen den 29 november kl 12.00 i konsthallen.