Artikel i GP

2013-02-20 15:12

Bo Borg har skrivit en artikel i GP idag den 20/2 om Andreas Erikssons utställning och om nya konsthallen.

Länk till artikeln finns här.

Anders Hagberg

2013-02-07 15:38

Föreningen har ju inte musik som primär inriktning men musik är ju kultur det också. Under invigningen av konsthallen spelade Anders Hagberg vid ett par tillfällen. Vi kan bara säga, ni som inte var där. Ni missade något. Anders är oerhört duktig och musiken förenade sig med Andreas Eriksson verk på ett bra och nästan lite märkligt sätt. Och hur många har hört musik framföras på Kontrabasflöjt tidigare. Vi lägger ut ett par bilder av Anders när han spelade.

Ni som ännu inte besökt nya Konsthallen, gör det!

Anders på stora scenen i Biblioteket på lördag förmiddag.

På scenen lördag eftermiddag klockan 17.15.

Utställningsprogram 2013

2013-02-04 17:44

Nu ligger vårt program för 2013 här på hemsidan. Finns även en länk för att ladda hem en PDF på programet.

Klicka här!

INVIGNING OCH VERNISSAGE

2013-02-02 15:34

Invigningen av nya Konsthallen utvecklade sig till en fantastisk dag. Efter invigning på scenen i biblioteket med tal och flöjtmusik formligen välde folk in i konsthallen. Vernissagen som följde blev en av de mest välbesökta föreingen haft. Till en del att det var ny konsthall men också för Andreas Erikssons konstnärsskap. Per-Axel Eriksson invigde vernissagen och Björn Springfeldt talade om Andreas konstnärskap. Föreningen bjöd på förfriskningar, folk minglade och tittade på Andreas verk.