KONSTRESA TILL BORÅS

2015-09-21 22:50

Det var ett drygt 25-talet personer som äntrade bussen till Borås förra lördagen. I samarbete med NVB hade förening bjudit in till konstresa. De som åkte med fick en fin lördag med besök på bl.a. på Textile Fashion Center och Abicitas popkonstmuseum. Det bjöds även på Skulpturvandring från textilmuseet. Allt som allt en trevlig och intressant lördag i konstens tecken. Nedan följer en del bilder från resan.

KONST PÅ BIO

2015-09-03 17:52

Tillsammans med NBV och Folkets Hus har vi glädjen att kunna presentera sex intressanta konstfilmer. Du som medlem har chansen att se dessa till ett rabatterat pris, så passa på att fördjupa dina konstkunskaper genom dessa välgjorda och intressanta filmer.

Klicka här för mer info.

SÖNDAGSÖPPET

2015-09-02 13:51

Från och med 6 september och fram till jul kommer Konsthallen och Biblioteket hålla söndagsöppet mellan 11.00 och 15.00.

Välkomna!