FILMFESTEN I LIDKÖPING

2014-01-20 22:43

FILMFEST
23-26 januari är det Filmfest i Lidköping. Tillsammans med, och med hjälp av, vår nuvarande utställare Carolina Jonsson hänger Konstföreningen på.

I konsthallen kan du se "Feministikt engagerad videokonst" konstfilm i loop.

Läs mer om videokonsten HÄR - och HÄR !

FÖRELÄSNING
Fredag 24/1 har vi föreläsning i konsthallen om videokonst med en av filmarna, Lisa Stålspets. Klockan 16.30 börjar det och det är fri entré.

SUCCÉ!

2014-01-12 14:49

Lördagens vernissage med Carolina Jonsson blev en riktigt succé, drygt 300 personer besökte konsthallen för att se och fascineras av Carolinas videokonst. Att denna utställning inte är ordinär förstod man direkt när man kom in i hallen. Den i vanliga fall så upplysta hallen är nu nästan mörklagd. Detta skapar en förväntan utöver det vanliga. Många besökare lämnade konsthallen med påpekande som "en av de bästa utställningar föreningen arrangerat", "spännade, nytt och fascinerande", "det här vill jag se igen".

Vinnare i lördagens vernissagelotteri blev: Lisbeth Andersson, Filsbäck. Grattis till vinsten som är ett verk av Carolina.

Nedan följer några bilder från lördagen.

GOD FORTSÄTTNING!

2014-01-07 17:13

Föreningen önskar god fortsättning på det nya året och hälsar välkommen till första utställningen för året. Vi har Carolina Jonsson som premiär-utställare med vernissage lördag den 11 januari kl. 11.00. Foto och video bjuder Carolina på i konsthallen.

Välkomna!