FRAMTID VERNISSAGE LÖRD 16 JAN

2016-01-16 16:14

Klockan tolv hälsade Rolf Malm, ordförande för konstföreningen, besökare och de sex konstnärerna välkomna till årets första utställning. Med en stor spännvid mellan olika tekniker och uttryck är detta en utställning väl värd att se och uppleva. Rolf drog liknelser till den första utställningen föreningen hade för åttio år sedan. Då var det också unga lovande konstnärer som ställde ut. Sedemera skulle dessa ingå i de så kallade Göteborgskoloristerna. Genom ett unikt samarbete med Göteborgs Konstmuseum kommer koloristerna tillbaka till Lidköping och konsthallen fram i höst. Förhoppningsvis kommer de sex konstnärerna som nu ställer ut också att låta tala om sig i framtiden. Att detta skulle vara en utställning som lockade det hade nog föreningen tänkt sig. Men att över 200 besökare sökte sig till konsthallen denna kalla janauaridag det var glädjande.

Klicka här för att läsa mer:

Här följer några bilder från dagen.

VERNISSAGE LÖRDAG 16 JAN

2016-01-12 00:20

Lördag den 16 januari klockan 12 är det vernissage för vårens första utställning i konsthallen.
Föreningen presenterar stolt FRAMTID, sex unga konstnärer. Välkomna!