LARGER THAN LIFE

2015-02-27 18:39

Ett femtiotal personer samlades på torsdagskvällen för att lyssna och inspireras av Kimmo Hakonen. Kimmos föreläsning "Larger Than Life" stod på programmet i Konsthallen. Detta var den första föreläsningen i föreningens nya satsning på "Artist Talks". Före varje utställning är avsikten att konstnären skall prata om sin konst och konstnärsskap. Föreningen samarbetar med NBV vid dessa träffar. Dessutom kommer den en föreläsningsserie om konst under våren. Mycket intressant.

Åhörarna som lyssnat till Kimmo var mycket nöjda. Kimmo pratade om sina ledstjärnor inom konsten och olika sätt att se på konst. Allt utifrån den person som är betraktaren.

Vill du läsa mer så har bl. a. Lidköpingsnytt skrivit om föreläsningen. Du hittar den här!

Kimmo ställer ut sina verk tillsammans med Tina Haldorsson i Lidköpings Konsthall med vernissage på lördag den 28/2 kl. 11.00. Välkomna!