FÖRELÄSNING MED KAROLINE LENHULT

2015-04-07 21:16

Drygt 25 personer samlades på tisdagkvällen för att lyssna till Karoline Lenhult. Karoline var först ut i den föreläsningsserie föreningen ordnar tillsammans med NBV. Titeln på kvällens föreläsning var "Från blöjor till siden". Karoline gav en mycket intressant och lärorik föreläsning om sitt arbete som designer. Karoline är utbildad mönster & produktdesigner och har drivit eget i 10 år. Karoline berättade att hon egentligen har två olika arbetsplatser, dels arbetet på SCA Hygiene Products som inhouse-designer för Nordens största blöjvarumärke Libero. Och dels arbetet i egna studion i Lidköping med egna varumärket Kueen som nyss lanserat sin första kollektion sidenscarfar med tillhörande boxar och galgar. Karoline berättade och visade många intressanta exempel på design och hur processen kan gå till. Stort tack till Karoline för en lysande start på föreningens Konstföreläsningar.

Mer om Karoline hitter du här!

Vi hälsar välkomna till nästa föreläsning tisdag den 14:e april. Pål Svensson kommer att föreläsa om Konst i den offentliga miljön och vad skulpturer betyder för välmåendet. LÄS MER HÄR!

Här följer några bilder från kvällen med Karoline Lenhult.

Karoline Lenhult.                                       Några mönster och design av blöjor.

Kerstin Andersson från föreningen tackar.  En del frågor blev det.

Besökarna minglar runt.                            Några av Karolines mönster.

Mer mönster och tyger.                            Sidenscarfsen var intressanta.